Psiholoģe Vita Kirilova

Vitas Apsītes psihologa, 

ģimenes psihoterapijas speciālista

privātprakse

Search form
Meklēt
  • Lv
  • Ru
  • Ienākt ar:
  • anazana
  • facebook
  • Sākums
  • grāmatas
  • grāmatas bērniem
  • K.A.Adamsa "Kā kļūt par labu draugu"
    • izglītība, sertifikācija
    • pēcdiploma izglītība
    • darba pieredze
    • pakalpojumi
      • sistēmiskā ģimenes psihoterapija
      • smilšu spēles terapijas
        • publikācijas par smilšu spēles terapiju
          • Linda fon Keizerlinka "Smilšu spēles dziedinošais spēks"
          • Katrīna de Dardele "Mežonīgais vīrietis"
          • Tomass Mantels "Apziņas maiņa un sievietes attīstība"
          • Eva Siga "Vīrieša anima"
      • traumu terapija - EMDR metode
      • teraspēle
      • Marte Meo terapija
      • psiholoģiskā diagnostika
      • grupu nodarbības
        • mazu bērnu vecākiem (līdz 1 gadam)
        • pirmsskolas vecuma bērniem
        • vecākiem, kuriem ir bērni līdz 7 gadu vecumam - bērnu emocionālā audzināšana
      • attīstošas nodarbības bērniem
      • Baha ziedu terapija
    • grāmatas
      • dvēselei, tās izaugsmei, stirpināšanai, sasildīšanai
        • Dž.Kenfīlds, M.V.Hensens, Dž.R. Hotorna, M.Šimofa "Kā cāļa zupa sievietes dvēselai"
        • Mārdareta Silfa "Iedvesmas Tavai dvēselei"
        • Šels Silverstains "Dāsnais koks"
        • Juris Rubenis "Viņš un viņa. MĪlestība. Attiecības. Sekss"
      • pašpalīdzības grāmatas
        • Deivids Ričo "Kad pagātne ir tagadne"
        • Matjē Rikārs "Meditācijas māksla"
        • Robins S.Šarma "Mūks, kurš pārdeva savu Ferrari"
        • Ilse Sanda "Mīli sevi!"
      • vecākiem par bērnu audzināšanu
        • Jans Ūve Roge "Vecāki nosaka robežas"
        • Rozvita Špalleka "Palīdzība maziem haotiķiem"
        • Rozvita Špalleka "Māmiņ, vai tu mani mīli?"
        • Izabella Filjoza "Bērns grib mani nokaitināt" Saprast, kas notiek ar bērnu vecumā no 6 līdz 11 gadiem
        • Izabella Filjoza "Bērns mani neklausa" Pretestība, raudāšana dusmu lēkmes - kā vecākiem vieglāk pārdzīvot bērna 1-5 gadu vecuma posmu
      • grāmatas bērniem
        • A.Vāgenhofa, Z.Lēberere "Miedziņš nāk! Kā Martiņa sadraudzējās ar tumsu"
        • A.Žučkova, I.Laizāne, D.Rubiķe "Mans apģērbs"
        • D.Mellings "Kur ņemt vienu apkampienu"
        • D.Rubiķe, E.Žučkova, I.Laizāne "Mana istaba"
        • E.Menendesa-Aponte "Mazulis nāk"
        • I.Laizāne, A.Žučkova, D.Rubiķe "Esmu tīrs"
        • K.Adamsa, R.Dž.Bučs "Prieks būt pašam"
        • K.A.Adamsa "Kā kļūt par labu draugu"
        • Linde fon Keizerlinka "Tavas asaras uz mana vaiga"
        • L.Šneidere, E.Vencele-Birgere "Martiņa dodas uz bērnudārzu"
        • M.Mandija "Mieru, tikai mieru!"
        • T.Moroney "Man patīk skolā"
        • I. Ziemanis "Peļķīte"
    • mūzika
    • dzīvnieku terapija
    • kontakti
    • maksa
    • darba laiks

    Kristīne A.Adamsa "Kā kļūt par labu draugu"

    Vēstījums vecākiem, skolotājiem un citiem gādīgiem pieaugušajiem

    Visiem bērniem ir vajadzīgi draugi. Lai varētu sadraudzēties, bērnam jāiemācās kļūt par labu draugu. Taču bērni nepiedzimst ar lieliski izkoptām sociālajām prasmēm. Tiem ir jāiemācās iegūt draugus, prātīgi to s izvēlēties un saglabāt šo draudzību.

    Pats svarīgākais faktors draudēšanās iemaņu attīstīšanā ir attieksme, ko bērns izjūt mājās un skolā. Pretimnākoša vai gluži pretēja - kritiska attieksme bērna ikdienas vidē vēlāk tiek izspēlēta bērna sociālajā vidē. Piemēram, pastāvīgas, pastāvīgas prasības pret bērnu, nevis lēmuma pieņemšana sarunu gaitā izraisa bērnā vēlmi komandēt un izrīkot vienaudžus.

    Otrkārt, vecāki var iemācīt bērnam saprātīgi uztvert savas kļūdas. Tādējādi šie bērni pratīs izrādīt sapratni mirkļos, kad kļūdīsies citi bērni. Vecāku sirsnība un izpratne atklās bērnam, ko nozīmē būt gādīgam un izpalīdzīgam.

    Treškārt, vecāki var palīdzēt bērnam attīstīt empātiju pret apkārtējiem. Atliek īstajā mirklī uzdot zīmīgu jautājumu, piemēram, "Kā, tavuprāt jutās Raivo, kad tu viņu nosauci par muļķi?" Runājot par sajūtām un domām, ko pauž katra rīcība, bērns sāk apzināties un izprast otra cilvēka skatupunktu. Bērnam var pajautāt: "Ko tu vari darīt nākamreiz, kad sajutīsies tik dusmīgs? Kādas tev ir iespējas? "

    Darot bērnam zināmu, ka viņiem ir izvēles iespējas, pieaugušie palīdz izvairīties no rīcības, kas apdraudētu draudzību un izraisītu vienaudžu atraidījumu. Daudzi bērni tveras pie tik neadekvātas uzvedības kā kaušanās un izsmiešana tieši tāpēc, ka nav izstrādājuši nepieciešamās sociālās prasmes, lai spētu adaptēties. Bērniem ir svarīgi, lai allaž būtu pieejami gādīgi pieaugušie, kuri palīdzētu izstrādāt piemērotāko taktiku visdažādākajām sociālajām situācijām.

    Ikvienam bērnam ir jāiemāca attīstīt un lolot draudzību. Demonstrējot pozitīvas uzvedības paraugu un izrunājot ar bērniem šajā grāmatiņā skartās tēmas, jūs varat kļūt par to, kas bērnam nepieciešams visvairāk - par īstu draugu.

    V.A.

    © Autortiesības Vita Apsīte, 2010-2023

    Izveidot interneta veikalu | Izveidot mājas lapu | anaZana

    V.A.

    © Autortiesības Vita Apsīte, 2010-2023

    Izveidot interneta veikalu | Izveidot mājas lapu | anaZana

    V.A.

    © Autortiesības Vita Apsīte, 2010-2023

    Izveidot interneta veikalu | Izveidot mājas lapu | anaZana